سه شنبه , مهر 23 1398
خانه / پزشکی و سلامت / روش های کنترل استرس ! چگونه استرس خود را کاهش دهیم ؟
چگونه استرس خود را کاهش دهیم

روش های کنترل استرس ! چگونه استرس خود را کاهش دهیم ؟

زندگی می‌تواند پر استرس باشد. هرکسی در زندگی خود دچار استرس می‌شود، خواه به خاطر مشکلی در کار شخص، دعوا با کسی، مشکلات خانوادگی، مشکلات مالی و … باشد. بسیار مهم است که علت استرس را تشخیص دهید و برای کنترل استرس تلاش کنید. اینجا لیست چند تا از بهترین روش‌های کاهش استرس گفته شده است.

1- استراحت خود را بیشتر کنید

شما باید حرکات کششی برای تمام عضلاتتان انجام دهید و بعد به هر عضله استراحت دهید. هنگامی‌که بدن شما آرامش داشته باشد، ذهن شما نیز آرام خواهد بود.

2- یوگا سبک انجام دهید

ترکیب فن نفس عمیق و با ژست گرفتن سبب کاهش استرس شما می‌شود. یوگا یکی از بهترین روش های کنترل استرس است .

یوگا برای کاهش استرس

3- فکر کنید

آرامش فکری که بافکر کردن حاصل می‌شود تأثیرات مثبتی روی استرس دارد.

4- نفس عمیق بکشید

نفس عمیق، باعث ترشح کورتیزول کمتر و درنهایت باعث کاهش استرس می‌شود.

5- به موسیقی گوش کنید

تحقیقات ثابت کرده که گوش دادن به موسیقی تأثیر چندگانه‌ای برای کاهش استرس دارد ، بخصوص موسیقی های آرامش بخش !!!

6- زیاد بخندید

خندیدن می‌تواند کاهش تأثیرات فیزیکی استرس شود (مثل خستگی)

7- چای بنوشید

تحقیقات نشان داده که نوشیدن چای منجر به ترشح کمتر کورتیزول می‌شود و احساس آرامش بیشتری به انسان دست می‌دهد.

نوشیدن چای برای کنترل استرس

8- ورزش کنید

ورزش باعث ترشح اندورفین می‌شود که باعث قطع استرس می‌شود.

9- به یک انجمن مذهبی بپیوندید

همه‌پرسی‌ها نشان داده که وجود عقاید مذهبی و آرامش فکری باعث کاهش استرس می‌شود و بسیاری از مردم برای آرام فکری به انجمن‌های مذهبی می‌پیوندند. افراد مذهبی با استرس و آرامش فکری کمتر روبه‌رو می‌شوند.

10- آدامس بجوید

تحقیقات نشان داده که جویدن آدامس باعث کاهش ترشح کورتیزول و درنتیجه کاهش استرس می‌شود.

11-از ماساژ استفاده کنید

ماساژ باعث از بین رفتن درد بدن می‌شود و همچنین تأثیرات مثبتی در استرس دارد.

12- استراحت کوتاه داشته باشید

چرت زدن میان روز نشان داده که باعث کاهش کورتیزول بدن می‌شود که در کاهش میزان استرس بسیار تأثیرگذار است.

استراحت برای کاهش استرس

13- کسی را در آغوش بگیرید

در آغوش گرفتن باعث کاهش فشارخون و میزان استرس در جوانان می‌شود.

14- پروژه هنری انجام دهید

کار هنری عامل کاهش استرس (مربوط به رفتار) می‌شود.

15- روزانه زمانی را در سکوت سپری کنید !

یکی از موثرترین روش های کنترل استرس و کاهش آن اختصاص دادن زمانی از روز به سکوت می باشد . مثلا روزانه نیم ساعت قبل از خواب به محلی آرام بروید (ترجیحا فضای باز) و فکر خود را از دغدغه های روزمره آزاد کنید .

16- قدم بزنید

یک پیاده‌روی آرام می‌تواند تأثیرات زیادی بر روی استرس بگذارد به‌خصوص هنگامی‌که در فضای باز باشد. سعی نکنید بدوید، جایی قدم بزنید که احساس بیشتری از طبیعت بکنید.

Sending
User Review
5 (1 vote)
Comments Rating 0 (0 reviews)

همچنین ببینید

محافظت از چشم در برابر مانیتور

محافظت از چشم در مقابل مانیتور

محافظت از چشم در برابر مانیتور ها بسیار مهم است زیرا روشنایی و کُنتراست Contrast بیش …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Sending